Fundacja głos dla życia

adv
adv
adv
adv

Kampania, jakiej jeszcze nie było

Wszystko zaczęło się w listopadzie 2020 r. w Raciborzu i Poznaniu. Mieszkańcy tych miast mogli zobaczyć w wielu miejscach bilboardy z grafiką ukazującą dziecko wpisane w kobiece łono w kształcie serca. Tak zaczęła się największa kampania pro-life w Polsce.

Dziś 5 tysięcy bilboardów wisi w 60 miastach. Ci, którzy nie widzieli grafiki dziecka w realu, mogą ją oglądać w mediach tradycyjnych i elektronicznych, które zawierają mnóstw zdjęć z tej akcji. Zainicjowała ją Fundacja „Nasze Dzieci” Kornice. Jej przedstawiciele nie ukrywają, że istotnym impulsem do uruchomienia kampanii były protesty Ogólnopolskiego Strajku Kobiet.

Afirmacja życia
Nie chodziło im jednak o występowanie przeciwko komuś, np. uczestniczkom strajku. Ich intencją było ukazanie piękna życia człowieka na etapie prenatalnym za pomocą artystycznej formy i pobudzenie Polaków do refleksji. I to się niewątpliwe udało.
W wymiarze społecznym doszło do zderzenia dwóch światów. Z jednej strony mamy agresywne, nienawistne i wulgarne hasła Ogólnopolskiego Strajku Kobiet gloryfikujące aborcję. Z drugiej strony widzimy artystyczne obrazy, subtelnie i po cichu ukazujące piękno dziecka nienarodzonego. To zestawienie robi wrażenie. Wrażliwy na prawdę człowiek doskonale wie, do którego z tych światów mu bliżej
Kampania ma różne odsłony. Pierwotnie na bilboardach znajdowała się sama grafika dziecka wpisanego w kobiece łono. Wizerunek miał przemawiać swoją własną siłą, zgodnie ze starą zasadą, że jeden obraz jest więcej wart niż tysiąc słów. Później pojawiły się bilboardy z napisem „Hospicja perinatalne” a także: „Jestem zależny. Ufam Tobie”, w czym można dostrzec zachętę do okazania miłości miłosiernej, którą uosabia zawołanie „Jezu, ufam Tobie”. Fundacja zaprezentowała też bilboard ze zdjęciem główki dziecka poczętego wraz z napisem: „Mam 5 miesięcy”.
Szczególne wyrazy wdzięczności należą się organizatorom za hasło „Hospicja perinatalne”. Ogromna rzesza Polaków mogła się po raz pierwszy zapoznać z wyrażeniem znanym do tej pory wąskiemu gronu specjalistów czy działaczy pro-life. Hospicja perinatalne jako miejsca niesienia pomocy – zarówno przed narodzeniem jak i po – ciężko choremu dziecku i jego rodzinie przebiły się do świadomości społecznej. Hospicja są bowiem prawdziwie humanistyczną, przesyconą współczuciem i profesjonalizmem, alternatywą dla aborcji chorego dziecka.
Fundacja nie zwalnia z kampanią wizerunkową. Ma pomysły na kolejne bilboardy. W nowej odsłonie obok grafiki dziecka poczętego znajdzie się napis „Życie” – w siedmiu językach, każdy w innym kolorze. Symbolizują one tęczę – znak przymierza Boga z człowiekiem, który ma prawo do życia, bo tylko wtedy może to przymierze zrealizować. Wkrótce fundacja z Kornic będzie także realizować kampanię promującą naprotechnologię i macierzyństwo.

Zachęcamy do zapoznania się z szerszą argumentacją w wydaniu papierowym

* cena brutto + koszt dostawy